Kryzys zachęca do tanich zakupów
Polacy ograniczając wydatki, coraz częściej wybierają sklepy dyskontowe – zarówno spożywcze, jak i odzieżowe
Zakupy, zwłaszcza podstawowych, kupowanych regularnie produktów, to jeden z głównych czynników mierzących poziom zamożności. W ostatnich miesiącach na rynku handlowym widać ewidentne oznaki spowolnienia. Jak pisaliśmy już w „Rz", w tym roku wartość zakupów w tzw. sklepach ogólnospożywczych ma wzrosnąć jedynie o 0,9 proc., do 161,9 mld zł.
Musi być tanio
– Widać zmiany zwyczajów zakupowych, Polacy coraz chętniej kupują choćby produkty pod markami własnymi. W tego typu ofertę inwestują dzisiaj w zasadzie wszystkie segmenty rynku, od dyskontów po supermarkety czy delikatesy – mówił Bartosz Węgrowski, ekspert KPMG.
Faktycznie, konsumenci do marek własnych nie mogli się przekonać przez wiele lat, jednak w ostatnim czasie widać błyskawiczny wzrost sprzedaży tego typu produktów. Trudno się temu dziwić,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta