Linie tną koszty i połączenia transport
Międzynarodowe Stowarzyszenie Przewoźników Powietrznych (IATA): w tym roku linie w Europie stracą co najmniej 1,5 mld dolarów
Dlatego europejscy przewoźnicy robią wszystko, co tylko jest możliwe, aby obniżyć koszty. Najczęściej sięgają w takich przypadkach po ograniczenie siatek połączeń – przynajmniej na czas jesienno-zimowego dołka na półkuli północnej – wymieniają samoloty większe na mniejsze.
Większość skasowanych lotów wypada z rozkładu od połowy października. Nie ma jednak gwarancji, że na wiosnę, w przyszłym sezonie wszystkie z kasowanych lotów powrócą.
Z pewnością trudniej (a więc i drożej) będzie się dostać do Hiszpanii, gdzie przewoźnicy likwidują nie tylko tradycyjne trasy wakacyjne – do Malagi czy Alicante, ale także do Madrytu oraz Girony pod Barceloną – miasta znanego nie tylko z turystycznych atrakcji, ale i ważnego hiszpańskiego centrum biznesowego.
Podatki na hiszpańskich lotniskach wzrosły od 25 proc. w portach regionalnych, do 50 proc. w Madrycie i Barcelonie. Z tego powodu przestały tam latać między innymi z Polski Wizz Air i Ryanair.
– Skasowaliśmy połączenia na jedno z lotnisk amerykańskich, Newark, bo korzystniej jest skonsolidować wszystkie loty w jednym porcie, w naszym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta