Wolontariat na szczycie firmy
Już 24 szefów działa w Koalicji Prezesi-Wolontariusze 2011. Chętnych przybywa, bo zaangażowanie społeczne ma coraz większe znaczenie dla wizerunku top menedżera.
Aneta Podyma, prezes Axa TFI, wspomina, że nie wahała się ani chwili, gdy usłyszała o pomyśle utworzenia Koalicji Prezesi-Wolontariusze. – Zawsze szukam ludzi, którym naprawdę chce się coś robić, a koalicja daje szansę, że wspólnie możemy zrobić więcej i pociągnąć jeszcze dobrym przykładem naszych pracowników – podkreśla.
Przyznaje, że na jej podejście do wolontariatu miało też wpływ 17 lat spędzonych we Francji. – Tam wolontariat jest elementem wizerunku prezesa, tak samo ważnym, jak dobre wykształcenie czy wyniki firmy. Jest częścią oceny menedżera – dodaje Aneta Podyma.
Czas pomagania
Koalicja Prezesi-Wolontariusze 2011 wystartowała wiosną ubiegłego roku z inicjatywy Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce i szefów sześciu dużych firm (Enea, AXA TFI, Danone, Citi Handlowy, Nutrica i grupa TP), którzy w swym apelu „Czas biznesu, czas pomagania" zachęcali menedżerów do społecznej odpowiedzialności i zaangażowania w wolontariat. Od tamtego czasu liczba koalicjantów wzrosła do 24, a do końca roku może sięgnąć 30 (w kolejce czekają następni kandydaci), choć – jak zaznacza Agnieszka Ciźla z Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce – przystąpienie do projektu jest obwarowane kilkoma warunkami.
Przede wszystkim trzeba się zobowiązać do działań wolontariackich przez co...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta