Co trzeba załatwić przed koncertem
Wniosek o zgodę na zorganizowanie meczu może być wniesiony pisemnie, telegraficznie, za pomocą telefaksu lub ustnie do protokołu, a także za pomocą innych środków komunikacji elektronicznej przez elektroniczną skrzynkę podawczą.
Zorganizowanie imprezy masowej wymaga od jej organizatora spełnienia wielu wymogów formalnych. Większość z nich ustanowionych jest w ustawie o bezpieczeństwie imprez masowych z 20 marca 2009 r. (DzU nr 62, poz. 504 ze zm.; dalej: ustawa).
Do zorganizowania imprezy masowej np. meczu piłki nożnej czy też koncertu wymagane jest uzyskanie zezwolenia, które wydaje wójt, burmistrz lub prezydent miasta, właściwy ze względu na miejsce przeprowadzenia tej imprezy. W praktyce jednak, spełnienie wymogów określonych w rozdziale 5 (,,Zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej") ustawy powoduje u organizatorów wiele problemów.
Przede wszystkim wniosek
W celu przeprowadzenia imprezy masowej organizator, nie później niż na 30 dni przed planowanym terminem jej rozpoczęcia powinien wystąpić do organu wydającego zezwolenie z wnioskiem o jego wydanie.
Organizator zwraca się także do właściwego miejscowo: komendanta powiatowego (rejonowego, miejskiego) policji i komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej, dysponenta zespołów ratownictwa medycznego i państwowego inspektora sanitarnego z wnioskiem o wydanie opinii o niezbędnej wielkości sił i środków potrzebnych do zabezpieczenia imprezy masowej, zastrzeżeniach do stanu technicznego obiektu (terenu) oraz o przewidywanych zagrożeniach.
W przypadku, gdy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta