LOT musi się spieszyć z planem restrukturyzacji
Do 20 marca zarząd przewoźnika ma przedstawić resortowi skarbu program ratunkowy.
Do pracujących na stanowiskach kierowniczych w LOT w tych dniach można spokojnie dzwonić na służbowe numery do późnego wieczora. Nieoficjalnie przyznają, że takiej mobilizacji wśród pracowników linii jeszcze nie było.
Do 20 marca zarząd LOT wspierany przez konsultantów z Ernst & Young ma przedstawić resortowi skarbu (MSP) program ratunkowy dla firmy. Jeśli zostanie przyjęty, to czeka go jeszcze przekonanie Komisji Europejskiej, że pomoc publiczna dla spółki nie narusza zasad konkurencji w regionie.
W firmie widać plakaty zachęcające do „wyrzucenia pieczątek" i przyspieszenia obiegu dokumentów w firmie. Wszyscy w LOT wiedzą, że jeśli plan naprawczy nie zostanie przyjęty w MSP, to przewoźnik upadnie.
Promocja
– Jeszcze niedawno LOT czekała wizja obcięcia ponad połowy kierunków, niemalże natychmiastowego wycofania 10 embraerów E-170, zwolnienia ponad setki pilotów, kilkuset stewardes i kilkuset pracowników administracyjnych. Dziś cała flota jest w powietrzu, piloci dalej pracują w niezmienionym składzie. Przekaz jest wyraźny: Latamy i chcemy latać – mówi Krzysztof Moczulski, analityk rynku lotniczego z portalu Lotnictwo.net.pl.
Rzecznik LOT Marek Kłuciński przyznaje, że popularność ostatniej trzydniowej promocji przeszła oczekiwania. – Szacujemy, że...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta