Jakich należności bank nie powinien pobierać za użytkowanie kart kredytowych
Nie wolno żądać zapłaty za czynność typu przypomnienie o braku spłaty, jeżeli w rzeczywistości monit o tym nie został wysłany
Getin Noble Bank pobierał niezgodnie z prawem opłaty od użytkowników swoich kart kredytowych, którzy spóźniali się ze spłatą zadłużenia. Decyzję Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w tej sprawie potwierdził Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Utrzymana została również kara finansowa nałożona na bank, która wyniosła blisko 2 mln zł.
Wyrok sądu dotyczył decyzji prezesa UOKiK z listopada 2010r. (RKT 36/2010). Przeprowadzone postępowanie wykazało wówczas, że instytucja finansowa w tabeli opłat i prowizji kart kredytowych i ratalnych przewidziała opłatę za obsługę nieterminowej spłaty, która obejmowała czynności typu wysłanie sms, kontakt telefoniczny czy monit.
Jak ustalił urząd antymonopolowy, bank już w pierwszym dniu zadłużenia automatycznie naliczał tę opłatę wszystkim klientom, nawet w przypadku, gdy nie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta