W samorządzie nie da rady prosto przenieść z posady na posadę
Jeżeli sekretarka zatrudniona w starostwie chce ubiegać się o zatrudnienie jako referent, musi przystąpić do ogłoszonego konkursu.
Kierownik starostwa powiatowego od 1 września będzie dysponował wolnym stanowiskiem pracy (referenta). Nie chce na nim zatrudniać nowego pracownika, wolałby zaproponować je już zaangażowanej w urzędzie sekretarce, którą zna i do której ma zaufanie. Czy zmiana w ustawie o pracownikach samorządowych, która wejdzie w życie we wrześniu, uniemożliwi takie działanie? – pyta czytelniczka.
Zatrudnianie w jednostkach samorządu terytorialnego odbywa się na zasadzie konkursu – otwartego i konkurencyjnego. Tak stanowi art. 11 ustawy z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (DzU nr . 223, poz. 1458 ze zm., dalej ustawa). Przy czym konkursy organizowane są tylko po to, aby zatrudniać na stanowiskach urzędniczych, w tym na urzędniczych kierowniczych (naczelnik wydziału, kierownik, dyrektor biura, główny specjalista, referent).
Jakie stanowiska
Chcąc zaangażować pracownika, kierownik jednostki musi przeprowadzić konkurs. W Biuletynie Informacji Publicznej umieszcza ogłoszenie o wolnym stanowisku, wskazuje...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta