Najpierw firma składa wniosek
Jak wygląda procedura udzielania gwarancji ubezpieczeniowej?
Gwarancje ubezpieczeniowe dla przedsiębiorstw są negocjowane indywidualnie. Firma, które chce otrzymać gwarancję, składa do towarzystwa wniosek. Do wniosku trzeba dołączyć szereg dokumentów, takich jak: zaświadczenia z ZUS i urzędu skarbowego, dokumenty rejestrowe i finansowe oraz dotyczące kontaktu.
W oparciu o te dokumenty ubezpieczyciel ocenia ryzyko i proponuje formę zabezpieczenia, które przedsiębiorca ma dostarczyć na wypadek, gdyby nie wywiązał się z zobowiązań. Popularne zabezpieczenia to: weksel in blanco, poręczenie wekslowe, przewłaszczenie, hipoteka, zastaw rejestrowy. W dalszej kolejności treść gwarancji uzgadniana jest z beneficjentem i dochodzi do podpisania umowy.
Dla stałych klientów towarzystwa często mają uproszczone procedury. Możliwe jest np. zawarcie umowy o limit, kiedy to towarzystwo jest gotowe udzielać gwarancji w oparciu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta