Firma w domu może dać korzyści
Z biurem w mieszkaniu wiążą się określone wydatki np. na czynsz czy telefon. Część z nich można zaliczyć do kosztów prowadzonej działalności
Siedziba firmy w domu lub mieszkaniu to dla jednych konieczność (bo oszczędzają wydatki lub nie mają wystarczających środków na kupno lub wynajęcie lokalu), dla innych zaś wygoda, bo wszystko jest pod ręką.
W tym drugim przypadku pewnym problemem może być jednak rozliczanie ponoszonych wydatków związanych z eksploatacją domu czy mieszkania do kosztów podatkowych. Nie można bowiem odliczyć ich w całości. Zgodnie potwierdzają to organy podatkowe.
Istotne przeznaczenie
Według fiskusa jedynie w przypadku, gdy posiadany przez podatnika lokal, jako całość lub wyodrębnione w tym lokalu pomieszczenie, służy tylko i wyłącznie dla celów prowadzonej działalności gospodarczej i jednocześnie nie służy celom osobistym, nie ma przeszkód do zaliczenia wydatków związanych z jego utrzymaniem i eksploatacją do kosztów uzyskania przychodów.
Natomiast wtedy, gdy pomieszczenie jest wykorzystywane przede wszystkim na cele prywatne, a tylko dodatkowo w prowadzonej przez podatnika działalności gospodarczej, związane z jego posiadaniem wydatki mają charakter osobisty. W rezultacie nie mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów. Nie są bowiem...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta