Wideo w sieci walczy z rynkowymi barierami
Zbyt wysokie ceny zachodnich filmów i seriali oraz przenoszenie reklam telewizyjnych wprost do Internetu spowalniają rozwój wideo w sieci – uważa branża.
Zgodnie z branżowymi prognozami internetowe wideo na świecie ma świetlane perspektywy. Także w Polsce wydatki na reklamę wideo rosną znacznie szybciej niż cały rynek (w I kwartale według badań IAB AdEx zwiększyły się o 49 proc., do ok. 34 mln zł, ale stanowiły na razie tylko 6,2 proc.).
Z danych zrzeszającej firmy działające w Internecie organizacji IAB Polska wynika, że wideo w sieci ogląda już 96 proc. polskich internautów powyżej 15. roku życia. – To ponad 16 mln użytkowników – mówił Paweł Kolenda, menedżer ds. badań w IAB Polska. W dodatku mniej zmęczonych reklamami w sieci niż telewizyjnymi. Z danych IAB wynika, że podczas gdy w czasie reklamy kanał telewizyjny zmienia aż 76 proc. widzów, w Internecie z witryny ucieka ich tylko 24 proc. – Wprawdzie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta