Spółka rozliczy zakup banera
W majątku przedsiębiorstw często znajdują się składniki służące reklamie, np. tablice świetlne z logo firmy. Ujęcie wydatków na ich nabycie w rachunku podatkowym zależy między innymi od wartości początkowej.
Marcin Szymankiewicz
Wydatki na zakup banerów reklamowych, czy tablic reklamowych rozlicza się poprzez odpisy amortyzacyjne (chyba że ich wartość początkowa nie przekracza 3500 zł). Oznacza to konieczność wprowadzenia tych składników majątku do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.
Co mówią przepisy
Zasadniczo za środki trwałe podlegające amortyzacji, stosownie do art. 16a ust. 1 ustawy o CIT i art. 22a ust. 1 ustawy o PIT, uważa się:
∑ budowle, budynki oraz lokale będące odrębną własnością;
∑ maszyny, urządzenia i środki transportu oraz
∑ inne przedmioty
– jeżeli łącznie zostaną spełnione następujące warunki:
∑ składnik jest własnością lub współwłasnością podatnika,
∑ został nabyty lub wytworzony we własnym zakresie,
∑ jest kompletny i zdatny do użytku w dniu przyjęcia do używania,
∑ przewidywany okres używania tego składnika na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej jest dłuższy niż rok,
∑ składnik ten jest wykorzystywany przez podatnika na potrzeby prowadzonej przez niego działalności albo został oddany do używania na podstawie umowy najmu, dzierżawy lub umowy leasingu (leasingu operacyjnego),
∑ składnik nie jest wymieniony w katalogu środków trwałych wymienionych w art. 16c ustawy o CIT lub art. 22c ustawy o PIT...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta