Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nielegalna opłata za zwrot towaru kupionego w sieci

26 listopada 2013 | Prawo i praktyka | Michał Kołutniak

ZAKUPY. Kupujący zwraca sprzedawcy koszty dostarczenia towaru nabytego przez Internet – to przykład nieprawidłowej klauzuli stosowanej przez przedsiębiorcę sprzedającego buty. Taki zapis umieszczony był w przygotowanym przez niego regulaminie.

Nie pierwszy raz zdarza się, że przedsiębiorca, który zorganizował swoją działalność w ten sposób, że wykorzystuje Internet do sprzedaży swoich produktów, narusza szczególne przepisy, które do takiej właśnie sprzedaży się odnoszą. Tymczasem lektura ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (DzU z 2012 r., poz. 1225) powinna być obowiązkowa dla każdej firmy, która oferuje konsumentom swoje produkty poprzez wirtualny sklep. Ich poznanie i właściwa interpretacja pozwolą uniknąć przykrości, gdyby regulamin sklepu lub warunki sprzedaży zostały poddane kontroli przez właściwą instytucję działającą...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9699

Wydanie: 9699

Spis treści

Ściągawka przedsiębiorcy

Zamów abonament