Finansiści oszczędzają na reklamie
marketing | Spadły wydatki ubezpieczycieli, firm pożyczkowych, TFI. Internet staje się coraz ważniejszy.
jan morbiato
W I półroczu firmy finansowe wydały na reklamę mniej niż rok temu. Spadek był nieznaczny, rzędu 1,2 proc., do 997 mln zł. W I półroczu 2013 r. wydatki finansistów na reklamę w porównaniu z rokiem 2012 rosły.
Tradycyjnie mediów nie zawiodły banki – najwięksi reklamodawcy finansów, które w okresie styczeń–czerwiec wydały na promocję w telewizji, radiu, prasie, reklamę zewnętrzną, wewnętrzną i kinową 652,5 mln zł – wynika z danych Kantar Media, bazujących na stawkach cennikowych, nieuwzględniających indywidualnie negocjowanych rabatów.
Nawet w przypadku banków wzrost był jednak niewielki, zaledwie o 3,2 proc. – Uruchomienie nowego serwisu transakcyjnego i związana z tym kampania informacyjno-edukacyjna oraz rebranding mBanku spowodowały w ubiegłym roku większe wydatki na media – tak tegoroczny...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta