Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Ile odpowiedzialności prowadzącego hotel za rzeczy gości

10 października 2014 | Prawo i praktyka | Maciej J. Nowak

Gdy byłem gościem w hotelu, zostawiłem w nim komputer. 
W trakcie pobytu w tym hotelu komputer uległ zniszczeniu. 
Czy mogę żądać odszkodowania 
od hotelu z tego tytułu – a jeżeli tak, 
to na jakich zasadach?

Osoba, która utrzymuje zarobkowo hotel (lub podobny zakład), jest w szczególny sposób – określony w kodeksie cywilnym – odpowiedzialna za rzeczy wniesione przez korzystających z tego hotelu. Otóż za szkody odpowiada ona zawsze, chyba że będzie w stanie wykazać, że szkoda ta wynikła wskutek:

- wyłącznej właściwości wniesionej rzeczy,

- siły wyższej,

- wyłącznej winy gościa hotelowego lub osoby, która mu towarzyszyła lub go odwiedzała.

Zakres pojęcia „rzeczy wniesionej"...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9963

Wydanie: 9963

Spis treści

Forum Inwestycyjne

Zamów abonament