Czy nowy rodzaj logo obroni przed działaniami konkurencji
PRZEDSIĘBIORCY | Rejestrowanie wyglądu powierzchni sklepowej – to na razie nowość w świecie znaków towarowych. Przyszłość pokaże, czy przyjmie się ta forma ochrony.
Czy można przedstawić zagospodarowanie powierzchni sprzedażowej w formie rysunku znakiem towarowym? Takie pytanie coraz częściej zadają sobie przedsiębiorcy. Odpowiedź na nie ma z pewnością znaczenie nie tylko dla międzynarodowych koncernów regularnie powiększających portfolio znaków towarowych o nowe rejestracje, lecz także dla małych przedsiębiorców działających na rynkach lokalnych.
Przedsiębiorcy, bez względu na rozmiar prowadzonej działalności, często rejestrują na przykład swoje logo w charakterze znaku towarowego, aby zagwarantować sobie ochronę własnego oznaczenia przed działaniami konkurencji. Rejestrowanie wyglądu powierzchni sklepowej – to jednak rozbudzająca wyobraźnię nowość w świecie znaków towarowych.
Co na to Trybunał
Odpowiedź na zadane pytanie może być twierdząca, o ile takie przedstawienie umożliwia odróżnienie towarów lub usług jednego przedsiębiorcy od towarów lub usług innych przedsiębiorców. Tak orzekł w jednej z ostatnich spraw Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej w związku z zamiarem zarejestrowania w Niemczech znaku towarowego w postaci rysunku przedstawiającego powierzchnię sprzedażową sklepu Apple Inc. (dalej: „Apple"). Wyrok ten może otworzyć nowy rozdział w rejestracji znaków usługowych >patrz ramka.
Trybunał orzekł, że przedstawienie w formie zwykłego rysunku bez...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta