Ułatwienia dla niepełnosprawnych
telekomunikacja | Dostawcy usług telefonicznych mają zapewnić odpowiednią obsługę osobom niewidzącym i niesłyszącym.
Łukasz Kuligowski
Niewidomy będzie mógł zażądać od firmy telekomunikacyjnej umowy, wykazu połączeń czy faktury za usługi – sporządzonych alfabetem Braille'a. To jeden z wymogów, które od dziś muszą spełniać firmy oferujące usługi telefoniczne.
Alfabetem Braille'a lub dużą czcionką
Wprowadzanie udogodnień dla osób z niepełnosprawnością wymusza na operatorach wchodzące dziś w życie rozporządzenie ministra administracji i cyfryzacji. Zgodnie z nim klient, który widzi, ale słabo, może się domagać od operatorów świadczących usługi telefoniczne, by np. ofertę czy umowę, a także rachunek wydrukowano mu powiększoną czcionką.
Operatorzy telekomunikacyjni zapewniają, że nie zaspali i są gotowi.
– Można zamówić dokumenty pisane...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta