Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Ułatwienia dla niepełnosprawnych

10 października 2014 | Prawo | Łukasz Kuligowski

telekomunikacja | Dostawcy usług telefonicznych mają zapewnić odpowiednią obsługę osobom niewidzącym i niesłyszącym.

Łukasz Kuligowski

Niewidomy będzie mógł zażądać od firmy telekomunikacyjnej umowy, wykazu połączeń czy faktury za usługi – sporządzonych alfabetem Braille'a. To jeden z wymogów, które od dziś muszą spełniać firmy oferujące usługi telefoniczne.

Alfabetem Braille'a  lub dużą czcionką

Wprowadzanie udogodnień dla osób z niepełnosprawnością wymusza na operatorach wchodzące dziś w życie rozporządzenie ministra administracji i cyfryzacji. Zgodnie z nim klient, który widzi, ale słabo, może się domagać od operatorów świadczących usługi telefoniczne, by np. ofertę czy umowę, a także rachunek wydrukowano mu powiększoną czcionką.

Operatorzy telekomunikacyjni zapewniają, że nie zaspali i są gotowi.

– Można zamówić dokumenty pisane...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9963

Wydanie: 9963

Spis treści

Forum Inwestycyjne

Zamów abonament