„Zwierzaki atakują” i „Owocowe bąbelki” wprowadzały klientów w błąd
Brak wyraźnej informacji o kosztach związanych z wysłaniem wiadomości SMS, która byłaby prezentowana bezpośrednio przed jej nadaniem, przyczynił się do nieprzemyślanych decyzji konsumentów. Tak uznał urząd antymonopolowy, nakładając na przedsiębiorcę karę finansową.
W ocenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów firma CT Creative Team naruszyła zbiorowe interesy konsumentów, nie przekazując we właściwym czasie informacji o rzeczywistych kosztach wynikających z wysyłania esemesów pod numer o podwyższonej opłacie. Postępowanie dotyczyło firmy, która udostępniała gry na telefony komórkowe. Samo pobranie, uruchomienie i korzystanie z aplikacji było bezpłatne. Jednak każda z nich zawierała dodatkowo płatne opcje ułatwiające korzystanie z nich. Ich zamówienie wiązało się z wysłaniem esemesa. I właśnie skargi konsumentów na niespodziewany wzrost rachunku telefonicznego były powodem wszczęcia postępowania.
Istota sprawy
Skorzystanie z dodatkowych, płatnych opcji następowało poprzez wysłanie esemesa pod numer o podwyższonej opłacie. Jednak konsument nie wpisywał samodzielnie treści esemesa, lecz jego wysyłkę powodowało wciśnięcie odpowiedniej komendy na telefonie komórkowym. Zamówienie nieobowiązkowej opcji mogło nastąpić tylko i wyłącznie w czasie prowadzenia gry. W jej trakcie na ekranie telefonu wyświetlane były pytania o skorzystanie z dostępnych w aplikacji...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta