Polskie fabryki aut dodają gazu
Obecny rok nie przyniesie jeszcze znaczącego wzrostu produkcji w krajowych wytwórniach samochodów. Poprawa nastąpi w latach 2016–2017.
Adam woźniak
Pod koniec maja ruszy w Poznaniu produkcja nowej generacji miejskiego dostawczego volkswagena – modelu Caddy. Z kolei w drugiej połowie roku w gliwickiej fabryce Opla z linii produkcyjnej zacznie zjeżdżać nowa astra. Czy to znaczy, że ten rok przyniesie długo wyczekiwane odbicie w produkcji samochodów w Polsce? – Jeszcze nie – studzą nastroje eksperci. Ale przyszły i następny rok powinny już przynieść znaczący wzrost liczby produkowanych w polskich fabrykach aut: – Sądzę, że możemy się spodziewać w latach 2016–2017 wzrostu na poziomie 100–150 tys. sztuk. w porównaniu z rokiem 2014 – mówi prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego Jakub Faryś.
Nowy model Volkswagena został zaprezentowany w Poznaniu w środę. Caddy od lat cieszy się popytem na rynku: nowa IV generacja auta ma być jeszcze bardziej uniwersalna od poprzednika, który do tej pory sprzedał się w liczbie ok. 1,5 mln sztuk. Tylko w 2014 roku wyprodukowano 149 tys. caddy, o 9 tys. więcej niż rok wcześniej. Do tego z zakładów wyjechało 27,4 tys. większych samochodów dostawczych Transporter T5. W sumie w całym 2014 roku poznańskie zakłady Volkswagena opuściło 175,5 tys. samochodów.
Miliardowe inwestycje
Plany na ten rok to 172 tys. aut. Nieco mniej niż...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta