Przedsiębiorcy polubili duże i luksusowe samochody
Powoli rośnie popularność modeli hybrydowych i elektrycznych.
Udział klientów kupujących na polskim rynku nowe samochody na REGON przekroczył w 2014 roku 61 proc., gdy rok wcześniej wyniósł niecałe 60 proc. Proporcja obu grup zmieniała się z kwartału na kwartał: w pierwszym udział klientów firmowych wynosił ponad 57 proc., w ostatnim – był o 6 pkt proc. większy. Jeszcze wyraźniej widać wzrost, jeśli się popatrzy na liczbę sprzedaży, która w 2014 roku przekroczyła 201 tys., gdy w 2013 roku była o ponad 30 tys. mniejsza.
Jakie modele firmy najczęściej wybierają? Z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że tracą popularność samochody najmniejsze, segmentu A i B – ich łączny udział w 2014 roku wyniósł blisko 16,3 proc., gdy rok wcześniej sięgnął 19,5...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta