Wizerunek kolei mocno się poprawia
Od grudnia zmieniamy filozofię tworzenia rozkładu jazdy. Pociągi będą się częściej zatrzymywać. Będziemy też rozwijać ofertę ekonomiczną – mówi szef rady nadzorczej PKP Intercity.
Rz: Tylko w ubiegłym roku kolej straciła blisko 5 mln podróżnych. Czy pendolino wyhamowało tę ucieczkę?
Od początku roku odzyskujemy pasażerów. W styczniu było to 4 proc., ale już w marcu liczba pasażerów Intercity zwiększyła się o 12 proc. Rekordowy był kwiecień z 23-proc. wzrostem. Największe wzrosty mamy na trasach, gdzie poprawiły się czasy przejazdu. Pomiędzy Warszawą a Trójmiastem frekwencja skoczyła w I kwartale o 156 proc.
To jednak wciąż za mało, żeby poprawić wizerunek kolei.
Ale on się bardzo poprawia. W porównaniu z kwietniem 2013 roku liczba klientów zadowolonych z usług Intercity wzrosła z 42 do 63 proc. Grudzień ubiegłego roku, gdy nowe ekspresy zaczęły kursować z pasażerami, był symbolem zmian. Efektem gigantycznej pracy związanej nie tylko z zakupami składów, ale modernizacją infrastruktury i przygotowaniem oferty itp. Dzięki temu poprawiamy czasy przejazdu, punktualność i komfort podróży. Chcemy przekonać ludzi, że planując podróż, warto pomyśleć o kolei. Walczymy nie tylko o tego pasażera, który już jeździ pociągami, ale także o tego, który z kolei zrezygnował.
Co z systemem dynamicznej sprzedaży biletów? Miało być jak w liniach lotniczych: cena...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta