Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kapsułki i ziarna mieszają w kawie

08 lipca 2015 | Ekonomia
Kawiarnie zyskują, ale najczęściej pijemy w domu
źródło: Rzeczpospolita
Kawiarnie zyskują, ale najczęściej pijemy w domu

Nie słabnie dobra passa małej czarnej z ekspresu. Chce to wykorzystać Nespresso, otwierając u nas piąty butik.

Beata Drewnowska

Wprawdzie nadal największe udziały w polskim rynku mają kawy rozpuszczalne i mielone, ale ostatnio w najszybszym tempie rośnie sprzedaż kaw w kapsułkach. W 2014 r. skoczyła o 21 proc., do 74,3 mln zł – podaje firma badawcza Euromonitor International.

W tym roku wydatki na porcjowaną kawę do ekspresów zwiększą się do 85,3 mln zł. Euromonitor zakłada natomiast, że łączna sprzedaż kawy zmaleje o prawie 1 proc., do 5,35 mld zł.

Boom chce wykorzystać Nespresso, pionier światowego rynku kawy w kapsułkach. W drugiej połowie 2015 r. w galerii handlowej Silesia City Center w Katowicach otworzy swój piąty butik w Polsce – dowiedziała się „Rzeczpospolita".

Pierwszy, firma należąca do szwajcarskiej grupy Nestlé, otworzyła w Warszawie osiem lat temu. Na początku grudnia 2014 r. ruszył jej drugi punkt...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10186

Wydanie: 10186

Spis treści

Rzeczpospolita dla rodziców

Zamów abonament