Kapsułki i ziarna mieszają w kawie
Nie słabnie dobra passa małej czarnej z ekspresu. Chce to wykorzystać Nespresso, otwierając u nas piąty butik.
Beata Drewnowska
Wprawdzie nadal największe udziały w polskim rynku mają kawy rozpuszczalne i mielone, ale ostatnio w najszybszym tempie rośnie sprzedaż kaw w kapsułkach. W 2014 r. skoczyła o 21 proc., do 74,3 mln zł – podaje firma badawcza Euromonitor International.
W tym roku wydatki na porcjowaną kawę do ekspresów zwiększą się do 85,3 mln zł. Euromonitor zakłada natomiast, że łączna sprzedaż kawy zmaleje o prawie 1 proc., do 5,35 mld zł.
Boom chce wykorzystać Nespresso, pionier światowego rynku kawy w kapsułkach. W drugiej połowie 2015 r. w galerii handlowej Silesia City Center w Katowicach otworzy swój piąty butik w Polsce – dowiedziała się „Rzeczpospolita".
Pierwszy, firma należąca do szwajcarskiej grupy Nestlé, otworzyła w Warszawie osiem lat temu. Na początku grudnia 2014 r. ruszył jej drugi punkt...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta