Jubileusz lidera innowacji w branży paliwowej
BP zainwestowało w naszym kraju niemal 1 mld dol., a już wkrótce sieć stacji koncernu przekroczy 0,5 tys. obiektów.
W ciągu ponad czterech godzin stację paliw odwiedziło tylko trzech klientów, przy czym pierwszy kupił tylko batonika, drugi gumę do żucia i skorzystał z automyjni, płacąc 9,10 zł. Dopiero trzeci kierowca tankuje – niestety tylko 17 litrów. Takie były początki stacji BP w Polsce.
Pierwszy paragon wystawiono 5 sierpnia 1995 roku w Gliwicach, gdzie firma uruchomiła swój pierwszy obiekt. Minęło 20 lat, a dziś BP jest drugą pod względem liczebności placówek siecią paliwową w Polsce. Klienci tak mocno związali się z tą marką, że rodzimy rynek dla spółki jest pod względem generowanych zysków kluczowym. Więcej firma zarabia jedynie w Niemczech czy Wlk. Brytanii. Od lat BP jest na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta