Za utratę wartości wolno potrącić z ceny
Produkty, które wracają do sklepu internetowego, nie zawsze są pełnowartościowe.
Gdy klient decyduje się zwrócić towar kupiony w sieci (ma na to 14 dni od daty dostarczenia), mogą pojawić się problemy. Zwłaszcza gdy musiał np. uszkodzić opakowanie i produkt stracił na wartości. Sprzedawca musi w takiej sytuacji opuścić cenę kolejnemu klientowi albo kupić nowe opakowanie, by sprzedać produkt. Poniesie więc stratę. Nie może bowiem odmówić klientowi i towar przyjmie.
Klient ponosi jednak, zgodnie z ustawą o prawach konsumenta, odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy, gdy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta