Nigdy nie mów nigdy
Nigdy nie mów nigdy
Jeśli chcesz osiągnąć sukces w biznesie musisz wykreślić ze swojego słownika słowo nigdy -- radzi John R. Graham, szef amerykańskiej firmy Graham Communications. Ma on jeszcze całą listę zasad, których wyznawanie prowadzi wprost do sromotnej klęski w karierze zawodowej. Należą do nich następujące poglądy: "ci klienci już więcej do mnie nie wrócą" oraz "ci klienci i tak do mnie przyjdą". Oba podejścia są równie niewłaściwe. "Myślałem, że za to odpowiada ktoś inny", "nikt mi tego wcześniej nie powiedział", "nie miałem czasu, byłem zbyt zajęty", "nie pomyślałem nawet, żeby o to zapytać" -- jeśli kiedykolwiek wypowiedziałeś któreś z tych zdań albo nawet pomyślałeś w ten sposób, nie dziw się, że ciągle tkwisz w tym samym miejscu, podczas gdy inni wspinają się, awansują i odnoszą sukcesy w biznesie.
E. B.