Misja radia publicznego nie jest działalnością gospodarczą
Działalność misyjna radia publicznego polega na tworzeniu programów, które muszą spełniać określone warunki, niezależnie od dochodowości tej sytuacji. To, że obok tych audycji są również nadawane reklamy nie oznacza, że te programy są związane z działalnością gospodarczą radia publicznego. W konsekwencji nadawcy są zobligowani do stosowania prewspółczynnika.
Tak orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w wyroku z 19 października 2016 r. (I SA/Po 242/16).
Wnioskodawca jest spółką radiofonii publicznej działającą na podstawie ustawy o radiofonii i telewizji. Wykonywanie przez nią czynności podlegających VAT, w szczególności świadczenie usług reklamowych, jest częścią realizacji jej zadań, gdyż stanowi element programu radiowego, rozpowszechnianego przez spółkę. Rozpowszechnianie audycji jest przy tym niezbędne do rozpowszechniania przekazu handlowego, który towarzyszy audycjom lub zawiera się w audycjach. W ramach swojej działalności spółka nabywa również towary lub usługi, których nie sposób przyporządkować wyłącznie do wykonywania czynności opodatkowanych VAT albo wyłącznie do wykonywania czynności zwolnionych z VAT. We wniosku o interpretację spółka spytała czy w stanie prawnym obowiązującym od 1 stycznia 2016 r. będzie miała obowiązek...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta