Edukacja to już obowiązkowy przedmiot w działaniach CSR
Nawet jeśli niektóre firmy traktują społeczną odpowiedzialność biznesu, w tym inicjatywy edukacyjne, jako wsparcie w budowaniu dobrego wizerunku albo w osiągnięciu lepszych wyników, to i tak mogą zrobić wiele dobrego dla otoczenia.
Anita Błaszczak
Jakie znaczenie ma społeczna odpowiedzialność biznesu dla firm i gospodarki, dlaczego przedsiębiorstwa angażują się w działania edukacyjne, i czy państwo powinno je w tym wspierać – to niektóre z pytań, na które odpowiadali eksperci oraz przedstawiciele rządu i biznesu uczestniczący w dyskusji pt. „Edukacyjna działalność biznesu. Przedmiot obowiązkowy" podczas 6. edycji Targów CSR.
Dyskusja zorganizowana przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu poprzedziła ogłoszenie pierwszej w Polsce listy 51 najbardziej znaczących inicjatyw edukacyjnych, której partnerem medialnym była „Rzeczpospolita". Poniżej przedstawiamy opinie uczestników spotkania:
Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu, przewodnicząca kapituły listy
Jesteśmy przekonani, że warto się angażować w działania edukacyjne, a „Lista najbardziej znaczących inicjatyw edukacyjnych polskiego biznesu" była bardzo potrzebna. Potwierdzają to zresztą liczby dotyczące zgłoszeń i oddanych głosów, które dowodzą też, że temat edukacji mocno rezonuje społecznie. Interesariusze firm oczekują inicjatyw edukacyjnych, gdyż inaczej nie zaangażowaliby się tak mocno w głosowanie, w którym uczestniczyło prawie 6 tys. internautów. W kontekście listy myślimy też...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta