Małe firmy napędzają rynek
Zakup auta firmowego jest najczęściej dokonywaną inwestycją małych przedsiębiorców.
Robert Przybylski
Samochody kupiło 41 proc. firm MSP, maszyny i urządzenia produkcyjne nabyło 39 proc. ankietowanych, zaś wyposażenie biur i komputery 33 proc., wynika z danych zebranych w raporcie „Inwestycje w MSP pod lupą", przygotowanym przez EFL oraz Europejski Bank Inwestycyjny.
Wielkość zakupów zależy proporcjonalnie od wielkości przedsiębiorstwa: 17,5 proc. firm mikro (zatrudniających od dwóch do dziewięciu pracowników) nie inwestuje, zaś w przypadku firm średnich, mających od pięćdziesięciu do 249 pracowników, ten odsetek wynosi 9 proc., wskazują dane zebrane w raporcie EFL.
Łatwiej z własnym finansowaniem
Polscy przedsiębiorcy są ostrożni. NBP w raporcie o dostępności finansowania dla przedsiębiorstw niefinansowych podaje, że przeważający w Polsce model zakłada inwestowanie ze środków własnych. Ta uwaga dotyczy przedsiębiorstw dużych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta