Gospodarczy patriotyzm kluczem do sukcesu
Sukces silnych i najbogatszych europejskich gospodarek oparty jest na wzajemnej wymianie usług rodzimych firm oraz na wsparciu rządowym.
Anna Cieślak-Wróblewska
To dlatego już od dawna niemieckie czy francuskie przedsiębiorstwa grają za granicą w swoich drużynach narodowych. Dobrze widać to na przykładzie ich praktyki biznesowej w Polsce. Dla prezesa niemieckiego czy francuskiego koncernu naturalną sprawą jest, że nad Wisłą korzysta z usług lub produktów firm swoich rodaków. Tego powinny nauczyć się także polskie firmy – podkreślali uczestnicy debaty „Współpraca narodowych liderów biznesu – modelowy przykład patriotyzmu gospodarczego".
Opcje pierwszego wyboru
– Grupa PZU jest liderem rynku ubezpieczeniowego nie tylko w Polsce, ale też na Litwie i Łotwie. Ma też silną pozycję na Ukrainie – mówił Michał Krupiński, prezes PZU. – Te towarzystwa są ubezpieczycielem pierwszego wyboru dla polskich firm, które zaczynają działalność w tych krajach. Mogę więc powiedzieć, że współpraca za granicą układa się nam bardzo dobrze – mówił.
Krupiński podkreślił też, że PZU ma ciekawą ofertę ubezpieczeń eksportowych i ubezpieczeń wierzytelności. Ale nie jest to konkurencja, tylko wsparcie dla innych instytucji współpracujących z naszymi firmami za granicą.
– Trzeba budować całościową infrastrukturę wsparcia. W przedstawicielstwie handlowym Niemiec w Chinach pracuje ok. 1500 osób. To pokazuje, jak potężny wysiłek jest...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta