Do Europy pod swoją marką
Dziś zdecydowana większość eksportu polskiego meblarstwa to sprzedaż mocy produkcyjnych. Konkurencja w takim wypadku dotyczy wyłącznie ceny. To mało przyszłościowe rozwiązanie – mówi prezes firmy Black Red White.
Filip Wojciechowski
Rz: Rok temu spółka Black Red White przyjęła nową strategię, dzięki której jej obroty na koniec 2019 roku mają sięgnąć 4 mld zł. Jakie były w roku 2016?
Ponad 1,7 mld zł. Mimo bardzo ostrej walki konkurencyjnej był to dobry rok. Nasza sprzedaż rosła zarówno w kraju, jak i za granicą. Wzrost eksportu był mocniejszy, dwucyfrowy. Dziś poza granicami kraju realizujemy ok. 40 proc. naszej sprzedaży.
Udział eksportu będzie się zwiększał?
Wierzymy, że dla Black Red White jest jeszcze bardzo dużo miejsca i na rynku krajowym, i na rynkach zagranicznych. Zakładamy, że w tym roku nasza sprzedaż krajowa będzie również rosnąć dwucyfrowo. Ale nasze plany zakładają, że dwa razy szybciej ma jednak rosnąć eksport.
Jeśli spółka chce osiągnąć zaplanowane na koniec 2019 roku obroty na poziomie 4 mld zł, to te zwyżki w najbliższych latach muszą być naprawdę potężne.
Cel przedstawiony w zeszłym roku jest bardzo ambitny. Nie marnujemy ani miesiąca, aby dynamicznie rozwijać BRW. Wiadomo jednak, że życie bywa nieprzewidywalne...
Rok...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta