Bez gotówki szybciej i bezpieczniej
Klienci coraz chętniej płacą bezgotówkowo. Zdarza się więc, że omijają małe sklepiki, piekarnie czy kioski ruchu, w których nie można płacić kartami. Terminal staje się więc koniecznością w każdej firmie, której zależy na wygodzie klientów.
Ewa Bednarz
Terminal płatniczy jest nie tylko wygodą, która upraszcza płatności, ale przynosi też wiele korzyści. Ułatwia m. in. kontrolę przepływów pieniężnych, zabezpiecza przed przyjmowaniem fałszywych banknotów, ogranicza ryzyko okradzenia firmowej kasy.
Urządzenie jednak kosztuje, podobnie jak jego obsługa. Płaci się za dzierżawę terminala, połączenia z centrum rozliczeniowym, prowizję od każdej transakcji, wnosi opłatę interchange (0,2 proc. od karty debetowej i 0,3 proc. od karty kredytowej), odprowadzaną później przez agenta rozliczeniowego do banku, który wydał kartę. Do tego dochodzi opłata za certyfikat bezpieczeństwa PCI.
Ważne obroty
Opłaty się bardzo różnią i nie zawsze chętnie są ujawniane. Ich wysokość zależy od liczby instalowanych urządzeń, wysokości obrotów,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta