Rynek nad Wisłą będzie rósł
Polska jest na ósmym miejscu w Europie pod względem wielkości floty finansowanej za pomocą leasingu operacyjnego. Dzięki tej formie finansowania rocznie wchodzi na rynek 40–50 tys. pojazdów – mówi prezes Alphabet International.
Norbert van den Eijnden
Rz: Na rynku motoryzacyjnym słychać opinie, że trudno będzie utrzymać wzrost popytu na obecnym poziomie. Czy taka firma jak Alphabet odczuje to w swoim biznesie?
Na razie nie obserwujemy niekorzystnych zmian, które mogłyby dotyczyć rynku detalicznego, a na rynku flotowym odnotowywany jest wzrost na poziomie ok. 5 proc. rocznie. Takiej dynamiki spodziewamy się także w ciągu kilku kolejnych lat. Polska jest obecnie na ósmym miejscu w Europie pod względem wielkości floty finansowanej za pomocą leasingu operacyjnego i możemy oczekiwać, że tak jak do tej pory, polski rynek będzie rósł szybciej niż średnia europejska. Dzięki tej formie finansowania rocznie wchodzi na rynek 40–50 tys. nowych pojazdów.
Czy w leasingu operacyjnym jest różnica między Polską a resztą Europy? Jakich aut szukają firmy?
Na rynku premium dominują Audi, Mercedes, BMW, ale także Jaguar. W Europie są kraje, gdzie auta z segmentu premium osiągają nawet 30-procentowy udział we flotach. Ale na przykład w Holandii, Hiszpanii czy we Francji jest to już jedynie 9 proc. Oczywiście w tym wypadku wpływ ma sytuacja gospodarcza danego kraju oraz rodzaj floty. Dla przykładu: we Francji nasz największy klient dysponuje prawie 15 tys....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta