Rutkowska: W reklamie suplementów diety wciąż dzieje się źle
Reklamy suplementów diety są przedstawiane jak leki. Jest to wprowadzanie w błąd – mówiła w czwartkowym programie #RZECZoPRAWIE Ewa Rutkowska, adwokat z Kancelarii Kieszkowska Rutkowska Kolasiński.
Problem powstał w wyniku nieegzekwowania przepisów. Takie reklamy długo były lekceważone. Pod koniec 2015 r. UOKiK i GIS napisały list do producentów suplementów. Przedsiębiorcy w odpowiedzi wprowadzili kodeks dobrych praktyk. Mimo to dalej w resorcie trwają prace. Negatywna atmosfera wokół suplementów jest przesadą. Zmiany idą w kierunku zaostrzenia przepisów. Z projektu ustawy o bezpieczeństwie żywności wynika, że główny inspektor sanitarny miałby mieć takie kompetencje jak główny inspektor farmaceutyczny ws. leków. GIF będzie miał możliwość wydawania decyzji o wstrzymaniu reklamy, obowiązek upublicznienia oświadczenia GIS ze sprostowaniem reklamy i usunięcia skutków naruszeń. Dwie nowe kompetencje to zakaz reklamy do 12 miesięcy oraz kary finansowe.