Wielka ofensywa na polskim rynku paczek
DHL zwiąże się z Żabką. Zbuduje potężną sieć odbioru przesyłek. Konkurenci szykują ripostę. michał duszczyk
Należąca do niemieckiej grupy Deutsche Post firma kurierska podpisała porozumienie, na mocy którego 4550 sklepów Żabka i Freshmarket zostanie włączonych do sieci punktów odbioru i nadań przesyłek DHL – dowiedziała się „Rzeczpospolita". W efekcie DHL aż czterokrotnie zwiększy liczbę placówek i niemal zrówna się pod tym względem z Pocztą Polską.
DHL chce odsadzić rywali
– Do końca maja usługa zostanie uruchomiona w 218 sklepach na Mazowszu – mówi Anna Kania, dyrektor w DHL Parcel Polska. Jak tłumaczy, do końca września planowane jest jej wdrożenie w kolejnych 4332 punktach. – W konsekwencji klienci będą odbierać paczki w ok. 6 tys. placówek – dodaje. Gdy paczka dotrze do punktu, klient otrzyma esemesa z kodem PIN. Przesyłkę będzie można odebrać siedem dni w tygodniu od 6 rano do 23.
Obecnie DHL ma ok. 1,5 tys. punktów paczkowych. To sklepy Małpka, Inmedio, Relay, 1-minute, stacje Shell...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta