Firmy stawiają na nowe produkty
Od lat najszybciej rośnie sprzedaż zmywarek. Teraz klienci szukają suszarek do ubrań czy sprzętów do przygotowywania zdrowych posiłków. Producenci już na te potrzeby odpowiadają. piotr mazurkiewicz
Zmywarka jeszcze dekadę temu była towarem niemal luksusowym, dzisiaj to standard w ponad 30 proc. gospodarstw domowych. Ich sprzedaż rośnie w tempie dwucyfrowym już od lat i nic nie zapowiada spowolnienia.
Dwucyfrowo rośnie też sprzedaż suszarek do ubrań, wciąż w Polsce uważanych za amerykańskie dziwactwo znane głównie z filmów. Tymczasem z racji klimatu – długie zimy – suszenie ubrań akurat u nas powinno się doskonale przyjąć. Powoli się tak dzieje, jednak suszarki obecnie posiada jedynie kilka procent domów. Ale sytuacja jest bardzo dynamiczna.
Krótki impuls 500+
– Klienci będą sięgać po lepszej jakości, wyspecjalizowany sprzęt, a to przełoży się na wzrost średniej ceny przeciętnego produktu. W kontekście wzrostu rynku racjonalne wydaje się oczekiwanie spowolnienia dynamiki w drugim i trzecim kwartale (ze względu na wysokie wyniki w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta