Zmiany w czołówce domów mediowych
Największą agencją mediową pod względem obsługiwanych budżetów jest w Polsce Starcom, na kolejnych miejscach znalazły się MEC i MediaCom.
magdalena lemańska
Pierwsza trójka największych domów mediowych w Polsce pozostaje taka sama jak rok wcześniej, ale kolejność agencji reklamowych się zmieniła – wynika z najnowszego rankingu domów mediowych międzynarodowej organizacji Recma, która klasyfikuje agencje według obsługiwanych budżetów reklamodawców.
Przetasowania wśród klientów
Liderem zestawienia jest teraz Starcom z budżetami na poziomie 419 mln euro, o 22 proc. wyższymi niż rok wcześniej. To głównie efekt przejęcia od domu mediowego Mindshare największego reklamodawcy radiowego, czyli Aflofarmu, ale także dołączenia do klientów Discovery Media czy producenta słodyczy Storck Polska. W zestawieniu za 2015 rok Starcom plasował się na miejscu trzecim, za domami MEC i MediaCom, które teraz znajdują się – odpowiednio – na drugiej i trzeciej pozycji.
MEC z obsługiwanymi budżetami na poziomie 400 mln euro (spadek rok do roku o 4 proc.) od 2016 r. nie ma wśród klientów m.in....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta