Promocje na rynku nie znikną
Na świecie mamy coraz więcej ludzi bogatych, a klasa średnia się kurczy. Taka sytuacja będzie miała wpływ na rynek samochodów osobowych – mówi Rolf Ganter, główny analityk rynku motoryzacyjnego UBS.
Rz: Która strona zyska bardziej na przejęciu Opla przez francuską PSA?
Rolf Ganter: To transakcja korzystna dla obydwu stron. Wcześniej Opel praktycznie był niekochanym „pasierbem" General Motors. Natomiast prezes PSA Carlos Tavares skorzysta ze wszystkich synergii swoich czterech marek – Peugeota, Citroena, DS i Opla – i będzie w stanie zrobić w niemieckiej firmie to samo, co tak dobrze udało mu się w PSA. Opel i PSA od jakiegoś czasu ze sobą współpracują i chyba nie było dotychczas w motoryzacji takiego przejęcia, w którym firmy byłyby do siebie tak dopasowane.
Mówi pan o synergii. Gdzie będzie ona zauważalna w tym przypadku?
Zacznijmy od tego, że w motoryzacji dochodzi teraz do wielkich zmian, a firmy wydają...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta