Otwarta droga do fuzji PSA i Opla
Bruksela wyraziła zgodę na powstanie drugiej co do wielkości po Volkswagenie grupy motoryzacyjnej w Europie.
danuta walewska
Połączone PSA i Opel sprzedały w Europie w pierwszych pięciu miesiącach 2017 r. łącznie 1,1 mln samochodów. Wyprzedziły więc Grupę Renaulta, która łącznie z Nissanem sprzedała w tym czasie 920 tys. aut.
Prezes PSA Carlos Tavares i prezes General Motors Mary Barra poinformowali o tej transakcji 4 marca 2017 r. Wiadomo było jednak, że zgodę na nią muszą wyrazić unijne władze. Zdaniem Komisji Europejskiej przejęcie Opla przez PSA za 2,2 mld euro nie stwarza podejrzeń o naruszenie konkurencji na rynku europejskim. KE uznała jednocześnie, że nowa grupa nadal będzie miała silną konkurencję ze strony takich firm, jak Renault, VW, Daimler, Ford i Fiat oraz rywali azjatyckich. Łącznie Opel i PSA mają ponad 40-procentowy udział w rynku jedynie w dwóch krajach – w Estonii i Portugalii, i to w segmencie małych furgonetek.
Francuzi przejmą całkowicie kontrolę nad Oplem, kupią jego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta