Na jakiej podstawie zaksięgować wynagrodzenia
Lista płac nie jest konieczna do zaksięgowania kosztów wypłat dla zatrudnionych. Przepisy dopuszczają zastosowanie inny dokumentów, np. potwierdzenia przelewu.
Prowadzę działalność gospodarczą od 2008 r. Zdarzenia gospodarcze ewidencjonuję w podatkowej księdze przychodów i rozchodów prowadzonej metodą kasową. Do tej pory prowadziłem działalność samodzielnie, bez zatrudniania pracowników. Od grudnia 2017 r. zamierzam zatrudnić pracownika. Wynagrodzenie będę przelewał na jego rachunek bankowy. Nie będę sporządzał listy płac. Na jakiej podstawie powinienem ujmować wynagrodzenie pracownika w podatkowej księdze? – pyta czytelnik?
W kosztach uzyskania przychodów firm mieszczą się tzw. koszty pracownicze. Koszty te obejmują przede wszystkim wynagrodzenia zasadnicze, wszelkiego rodzaju nagrody, premie, diety oraz zwrot kosztów podróży służbowych, wydatki związane z podnoszeniem kwalifikacji zawodowych pracowników itp. Koszty pracownicze należą do najpowszechniejszych kosztów występujących w zakładzie pracy (por. interpretację Izby Skarbowej w Warszawie z 5 października 2011 r., IPPB5/423-744/11-2/RS). Ustawa o PIT nie określa sposobu dokumentowania poniesionych wydatków, odsyłając w tym zakresie do odrębnych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta