Inspekcja Pracy nie musi wiedzieć o nielegalnym sporze zbiorowym
Działający w firmie związek zawodowy wystąpił do pracodawcy z żądaniem zmiany głównego kierownika zakładu. Na uwzględnienie żądania wyznaczył pracodawcy 7-dniowy termin. Pracodawca nie ustosunkował się do tych kwestii, a termin upłynął. Związek wskazał, że wraz z upływem terminu nastąpiło wszczęcie sporu zbiorowego. Jednocześnie związek poinformował, że pracodawca musi przystąpić do rokowań oraz powiadomić inspekcję pracy o sporze zbiorowym. Jak powinien zareagować pracodawca?
Przepisy o rozwiązywaniu sporów zbiorowych nakładają na pracodawcę obowiązek poinformowania właściwego okręgowo inspektora pracy o zaistniałym sporze zbiorowym. Nie wskazują przy tym, w jakiej formie pracodawca powinien spełnić ten obowiązek ani co umieścić w takim zawiadomieniu. Zalecana jest oczywiście forma pisemna. W powiadomieniu należy zamieścić informację o zaistniałym sporze oraz ewentualnie o zakresie żądań związkowców.
Pracodawca informuje inspektora najpóźniej wraz z przystąpieniem do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta