Dzięki megatunelowi powstaną Talsinki
Finlandia chce jak najszybciej zbudować kolejowy tunel podmorski, który połączy Helsinki z estońskim Tallinem.
– Przyczyną, dla której Finlandia zaczęła poważnie pracować nad tym projektem, jest plan budowy Rail Baltic z Tallina przez Rygę, Kowno, Warszawę do Berlina. Po jego ukończeniu Finlandia w rozumieniu Europy Środkowej przekształci się w wyspę – wyjaśnia gazecie „Eesti Päevaleht" Ewa Killar z estońskiego ministerstwa komunikacji.
Projekt EstFin Link ma być gotowy w lutym 2018 r. Będzie to najdłuższy tunel podmorski na świecie. Prognozowana długość połączenia kolejowego ze stacji Pasila w Helsinkach do stacji Vantaa (lotnisko) w Tallinie to około 80 km, z czego 50 km będzie przebiegało pod wodą. Podróż z Helsinek do Tallina ma zająć nie więcej niż 30 minut.
Dzięki tunelowi ma powstać licząca 1,5 mln mieszkańców metropolia zwana dziś Talsinki. ©℗
—it