Naszym największym atutem jest jakość pracy
Rozmowa | Z Jakubem Farysiem, prezesem Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego
Rz: Dlaczego w produkcji, a także w eksporcie polskiej motoryzacji kluczowy udział mają części i komponenty, a nie samochody?
Jakub Faryś: Powiedziałbym, że te dwa obszary są jednakowo ważne, one się uzupełniają. Jeśli będziemy historycznie rozpatrywać przyczyny tak dynamicznego rozwoju produkcji części i komponentów, to trzeba pamiętać, że mamy w Polsce zakłady produkujące gotowe pojazdy. Zarówno osobowe, jak i dostawcze, ciężarowe czy wreszcie autobusy. I naturalną konsekwencją było przyciągnięcie przez te fabryki producentów części i podzespołów. Kolejnym krokiem było rozwinięcie produkcji nie tylko na potrzeby producentów pojazdów, ale także na rynek zewnętrzny, rozumiany jako inne zakłady produkujące pojazdy w innych krajach, a także na tę część rynku, która obsługuje samochody już jeżdżące. Nie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta