Polska poddostawcą europejskich fabryk
gospodarka | Produkcja części i akcesoriów stała się siłą napędową rozwoju polskiego przemysłu motoryzacyjnego. Pracuje przy niej prawie 147 tys. osób. Adam woźniak
W ciągu pierwszych trzech kwartałów 2017 r. wartość produkcji sprzedanej w branży motoryzacyjnej (grupa PKD 29 – produkcja pojazdów samochodowych, przyczep i naczep) w zakładach zatrudniających powyżej dziewięciu osób wyniosła 111,91 mld zł, rosnąc w porównaniu z rokiem wcześniejszym o 7,5 proc. Jak informuje firma analityczna AutomotiveSuppliers.pl, przypadku zakładów o zatrudnieniu powyżej 49 osób wartość produkcji wyniosła 108,56 mld zł i zwiększyła się rok do roku o 7,8 proc. Większościowy udział stanowiła produkcja części i akcesoriów (PKD 29.3) o wartości 63,25 mld zł. W tej grupie produktów dynamika wzrostu okazała się największa i wyniosła 10,8 proc.
To właśnie części i akcesoria stanowią siłę napędową polskiej motoryzacji. Gdy produkcja w ulokowanych w Polsce fabrykach samochodów osobowych maleje – według raportu Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) i globalnej firmy doradczej KPMG liczba...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta