Obowiązek rozbiórki wiaduktu obciąża gminę, a nie kolej
Wiadukt jest obiektem drogowym w ciągu dróg publicznych, których zarządcą jest gmina. Bez znaczenia jest brak uregulowanego tytułu prawnego na rzecz gminy – orzekł sąd.
Wiadukt nad linią kolejową, łączący ulice Piastowską i Kolejową w Piechowicach w woj. dolnośląskim, był od dłuższego czasu w fatalnym stanie, groził zawaleniem. Obiekt z 1902 r., z okresu budowy linii kolejowej Wrocław-Szklarska Poręba, nadgryzła korozja, spękały główne filary, groził zawaleniem. Został więc wyłączony z ruchu kołowego, lecz nadal służył pieszym. Podczas kontroli stwierdzono, że jego zły stan techniczny wynikał z braku konserwacji i remontów. Dopiero po tej kontroli wywieszono tablice ostrzegawcze, informujące o zagrożeniu życia, a wejście zagrodzono słupkami i stalową siatką ogrodzeniową.
Dolnośląski wojewódzki inspektor nadzoru budowlanego we Wrocławiu (dalej WINB) wydał zakaz użytkowania wiaduktu oraz wyłączył z ruchu linię kolejową na odcinku, przebiegającym pod wiaduktem. WINB stwierdził, że wiadukt jest obiektem nieużytkowanym, który nie nadaje się do remontu lub odbudowy i nakazał...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta