Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wypadki pod nadzorem

12 czerwca 2018 | Kraj
Kierowca BOR, który w lutym ub. r. prowadził samochód z premier Beatą Szydło, był  w pracy ponad 12 godzin.
autor zdjęcia: Grzegorz Sulkowski
źródło: Fotorzepa
Kierowca BOR, który w lutym ub. r. prowadził samochód z premier Beatą Szydło, był w pracy ponad 12 godzin.

mswia | Szef SOP sprawdzi, co robił jego funkcjonariusz przed lub po pracy. izabela kacprzak

Komendant Służby Ochrony Państwa chce wiedzieć o wszystkich wypadkach swoich funkcjonariuszy, nawet jeśli nie byli już oni na służbie, a wypadki wydarzyły się w drodze do pracy lub z niej. Dlaczego? Bo może uznać, że był to wypadek w służbie. To przywilej mundurowych z lat 70., który innym formacjom zniesiono w 2014 r. Dlaczego przywrócono je w SOP? – W mojej ocenie, by kontrolować funkcjonariuszy – ocenia były funkcjonariusz BOR.

Obowiązek powiadomienia komendanta SOP przez funkcjonariusza, który uległ wypadkowi, wprowadzono do nowej ustawy o Służbie Ochrony Państwa, która powstała po zlikwidowaniu Biura Ochrony Rządu w lutym tego roku. Każdy funkcjonariusz nowej Służby, który miał wypadek w drodze do pracy lub po pracy, musi natychmiast zgłosić sprawę przełożonemu, a ten zobowiązany jest wszcząć niezwłocznie postępowanie powypadkowe. To komisja SOP ustali, czy zdarzenie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11074

Wydanie: 11074

Spis treści

Monitor wolniej przedsiębiorczości

Zamów abonament