Zakupy bez kas to nie fantastyka
Handel | Polacy na tle Europejczyków są w grupie największych zwolenników technologicznych innowacji w sklepach, np. samoobsługowych kas czy skanerów.
Zakupy internetowe to zdecydowanie najszybciej rosnący segment rynku, ale jeszcze wiele lat konsumenci będą robili zakupy głównie w stacjonarnych sklepach, zwłaszcza w przypadku produktów spożywczych. Dlatego sieci są skazane na poszukiwanie i wdrażanie innowacji – większość ich klientów tego oczekuje.
Polacy lubią nowinki
Jak pokazuje najnowsze badanie firmy Nielsen, Polacy są otwarci na ich wykorzystywanie. Wynika z niego, że już 26 proc. korzysta z kas samoobsługowych, a kolejne 28 proc. ma to w planach. Obydwa wskaźniki są powyżej europejskiej średniej, podobnie jak 16 proc. korzystających ze skanerów cen.
Polacy coraz chętniej wykorzystują też inne nowinki, np. skanowanie kodów QR, porównywanie cen w sklepach czy mediach społecznościowych podczas kupowania.
– Nowinki technologiczne będą uzupełniającym kanałem sprzedaży, ale również obsługi klienta, o czym często się zapomina – mówi Andrzej Faliński, prezes Forum Dialogu Gospodarczego. – Jednak nie będzie to szybko oferta, która będzie się w stanie przyjąć na masową skalę. Widać jej większy potencjał choćby w sklepach typu convenience – dodaje.
Niemniej sklepy są w tym segmencie coraz aktywniejsze. Kasy samoobsługowe to już w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta