Akustyka – sprzymierzeniec produktywności
zarządzanie Biuro to obecnie nie tylko przestrzeń do pracy, ale przede wszystkim wizytówka firmy. To dlatego wielu właścicieli firm skupia się jedynie na designie siedziby, zapominając, że aranżacja przestrzeni realnie wpływa na efektywność pracowników. Takie podejście może negatywnie odbić się na wynikach poszczególnych osób, a w dłuższej perspektywie przyczynić się do spadków finansowych całego przedsiębiorstwa.
Podążając za wynikami badania Polskiego Stowarzyszenia Budownictwa Ekologicznego niechciane dźwięki przeszkadzają aż 44 proc. pracowników biur typu open space i skutecznie odwracają uwagę od wykonywanego zadania. Źródłem hałasu, który najbardziej rozprasza, są rozmowy telefoniczne i dyskusje współpracowników. W dalszej kolejności respondenci wymieniali hałas z zewnątrz, szum powodowany pracą urządzeń biurowych oraz echo. ℗
—Tomasz Sierakowski Prezes firmy ESPES