Każdy konsument chce się czuć absolutnie wyjątkowym
Patronat „Rz" | Nowe technologie pozwalają z niespotykaną dotąd precyzją trafiać w potrzeby klientów. Gromadzą przy tym ogromną liczbę prywatnych danych.
We współczesnym świecie stare hasło „klient nasz pan" nabiera nowego wymiaru. Bo nowoczesny konsument jeszcze bardziej chce być w centrum uwagi, chce, by dostawcy usług i towarów na każdym etapie w jak największym stopniu spełniali jego oczekiwania. Inaczej mówiąc, zaspokojenie ego konsumenta stało się na rynku równie ważne, jak cena czy jakość.
– Dlatego w centrum strategii każdej firmy powinna znaleźć się personalizacja – przekonywała Ewa Rybołowicz, retailer services director w Nielsen, podczas „Spotkania liderów handlu i usług", konferencji organizowanej przez DNB Bank Polska. – Bardzo pomocne są tu nowe technologie – podkreślała. Ich wykorzystanie umożliwia skuteczniejsze dotarcie do klienta, zwiększa wygodę i komfort procesu zakupowego i wpływa na to, co i gdzie kupujemy.
Trzy sekundy to długo
Samo skupienie uwagi klienta, który jest bombardowany niezliczoną ilością informacji, nie jest sprawą prostą. Dzisiejszy konsument jest niecierpliwy, żyje szybko i chce oszczędzać swój czas. Z badań wynika, że ok. 80 proc. osób podczas wyszukiwania w internecie zwraca uwagę tylko na wyniki, które pojawiają się na pierwszej stronie. A jeśli kliknięty link nie uruchomi się w czasie do 3 sekund, większość z nas wybiera następny.
Zdaniem Ewy Rybołowicz, w takiej sytuacji informacja musi trafić do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta