Przed nami kolejny rok spóźnionych pociągów
Rosnąca liczba inwestycji w modernizację torów oraz związane z tym długie utrudnienia w ruchu będą osłabiać atrakcyjność kolei. Część pasażerów wybierze jazdę samochodem. adam woźniak
Przyszły rok nie będzie łatwy dla kolei. Pociągi pasażerskie, zwłaszcza te dalekobieżne, będą się spóźniać przez coraz większą liczbę prac na torach, przetargi na modernizacje linii mogą się przeciągać z powodu drastycznie rosnących kosztów. W dodatku część pasażerów zechce przesiąść się do samochodów, bo oddanie do ruchu nowych odcinków szybkich dróg radykalnie poprawi skomunikowanie pomiędzy dużymi miastami.
Większa frekwencja, trzeci rok z zyskiem
Na razie PKP Intercity chwali się wynikami za 2018 r. – jak podała spółka w piątek, prognozy zakładają, że na koniec grudnia liczba przewiezionych pasażerów wzrosła r./r. o 8 proc., do ponad 46 mln. Przewoźnik kończy trzeci z rzędu rok na plusie – przewidywany zysk netto powinien sięgnąć 190 mln zł. Sukcesem ma być także rozpoczęte właśnie uruchamianie w pendolino bezprzewodowego internetu, choć...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta