Leki nie są zwykłym towarem rynkowym
SPÓŁKI | Reklamy leków i aptek nie można uznać za działalność jednoznacznie nakierowaną na dobro pacjentów – uznał Naczelny Sąd Administracyjny.
Główny inspektor farmaceutyczny nakazał spółce – właścicielowi apteki zaprzestania reklamy apteki, a także nałożył na nią 20 tys. zł kary. Reklama ta miała polegać na udziale w programie lojalnościowym oraz podejmowaniu działań marketingowych polegających na kolportażu gazety reklamowej.
Wyróżnienie na tle konkurencji
Organ odwołał się do art. 94a ust. 1 Prawa farmaceutycznego. Zgodnie z tym przepisem zabroniona jest reklama aptek i punktów aptecznych oraz ich działalności. W przepisie zaznaczono, iż reklamy nie stanowi informacja o lokalizacji i godzinach pracy apteki lub punktu aptecznego.
Uwzględniając poglądy wyrażone w orzecznictwie, główny inspektor farmaceutyczny stwierdził, że program lojalnościowy, w którym uczestniczy ukarana spółka narusza prawo. Stanowi zachętę do kupna produktów w konkretnej aptece, w której kartę pacjent otrzymuje i która oznaczona jest logo apteki. Program ten jest ukierunkowany na zwiększenie obrotu apteki, poprzez pozyskanie grupy lojalnych klientów korzystających z jej usług z uwagi...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta