Kolej ma rozpędzać gospodarkę
Formuła budowanego holdingu Grupy PKP ma być atrakcyjna nie tylko dla spółek powiązanych z nią kapitałowo, ale także dla innych firm kolejowych.
I Kongres Rozwoju Kolei zorganizowany 23 stycznia w Warszawie na stadionie PGE Narodowy pod hasłem „Przyszłość i perspektywy" zgromadził nie tylko osoby związane z branżą kolejową, ale także reprezentantów rządu, samorządowców, ekspertów, polityków czy przedstawicieli organizacji społecznych. Głównym celem wydarzenia było przedstawienie założeń dalszego rozwoju kolei.
– Celem naszej strategii jest zapewnienie spójności komunikacyjnej – powiedział premier Mateusz Morawiecki, otwierając spotkanie. Jak zaznaczył, chodzi nie tylko o łączenie miast czy powiatów, ale także poszczególnych rodzajów transportu. W rządowych zamierzeniach jest odbudowa m.in. transportu autobusowego realizowanego przez dawny PKS i połączenie go w logiczny i uporządkowany sposób z odbudowywanym transportem kolejowym. – Odtworzyliśmy 200 kilometrów linii, to ważne połączenia między miastami powiatowymi, które w ostatnich 20–30 latach zostały zlikwidowane – powiedział premier. Jako symbol odrodzenia kolejnictwa wymienił decyzję o budowie linii kolejowej Podłęże–Piekiełko. Dodał, że w założeniach budżetowych na 2019 r. znajdują się istotne środki na rozwój kolejnictwa.
Będzie 100 mld zł
– W ciągu 10–12 lat na inwestycje przeznaczymy 100 mld zł. A uwzględniając CPK, to kwota będzie jeszcze większa – zapowiedział...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta